Σάτυα Σάι Μπάμπα «Αρμονική Ζωή»
Σάτυα Σάι Μπάμπα
«Αρμονική Ζωή»
«Αρμονική Ζωή»
Φαίνεται ότι από οπαδούς του Σάι Μπάμπα ζητήθηκε η ίδρυση σχολείου στην Ελλάδα με βάση τις αρχές του «Σάι» καθώς και ενός Ιδρύματος φιλανθρωπικού χαρακτήρα επίσης με βάση τις ίδιες αρχές. Να υποθέσουμε ότι εξαντλήθηκαν τα περιθώρια φιλανθρωπίας στην Ινδία και ότι ή Ελλάδα είναι για τους γκουρούδες ένας παράδεισος φιλανθρωπίας, ένα . . . ελτοράντο παροχής εκπαιδεύσεως σε παιδιά; Από το περιοδικό Berling Dialog 1/1997 (σελ. 13) πήραμε τις παρακάτω ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τον γκουρού αυτόν.
Ο Σάτυα Σάι Μπάμπα, με το αστικό όνομα Ρατνακάραν Σαθίαναραϊάν Ραίν, γεννήθηκε στις 23-11-1926 στο Πούτταπαρκι, Άντρα Πράντες στην Ινδία.
Σήμερα ήδη διανθίζεται η γέννησή του με διάφορες θρυλικές ιστορίες: Έτσι λέγεται, ότι μια δηλητηριώδης κόμπρα βρισκότανε κάτω από το κρεββάτι του μωρού, χωρίς να βλάπτει το παιδί και ότι μουσικά όργανα, τα οποία υπήρχαν στο σπίτι, άρχιζαν να παίζουν από μόνα τους. Στις 23-05-1935 ο Σαθιάναρου συγκάλεσε την οικογένεια και τους φίλους, έτσι διηγούνται οι οπαδοί τους υλοποίησε γλυκά και λουλούδια από τον αέρα και «φανέρωσε» τον εαυτόν του σαν «Σάι Μπάμπα», μια επάνοδος του μυθικού Σάι Μπάμπα από το Σίρδι.
Σήμερα ήδη διανθίζεται η γέννησή του με διάφορες θρυλικές ιστορίες: Έτσι λέγεται, ότι μια δηλητηριώδης κόμπρα βρισκότανε κάτω από το κρεββάτι του μωρού, χωρίς να βλάπτει το παιδί και ότι μουσικά όργανα, τα οποία υπήρχαν στο σπίτι, άρχιζαν να παίζουν από μόνα τους. Στις 23-05-1935 ο Σαθιάναρου συγκάλεσε την οικογένεια και τους φίλους, έτσι διηγούνται οι οπαδοί τους υλοποίησε γλυκά και λουλούδια από τον αέρα και «φανέρωσε» τον εαυτόν του σαν «Σάι Μπάμπα», μια επάνοδος του μυθικού Σάι Μπάμπα από το Σίρδι.
Ο Σάι Μπάμπα από το Σίρδι, τον οποίον επικαλείται ο καινούριος Σάι Μπάμπα, βάδιζε μεταξύ Ινδουισμού και Ισλάμ και πέθανε στις 15 Οκτωβρίου 1918 στο ναό στον οποίο δίδασκε και κατοικούσε. Το δικαίωμα του νεαρού να είναι μια ενσάρκωση του «αληθινού» Σάι Μπάμπα αμφισβητήθηκε από την οικογένειά του, ώστε την απαρνήθηκε στις 20-10-1940, πετώντας άνθη από Γιασεμί στον αέρα τα οποία, δήθεν σαν απόδειξη για τους ισχυρισμούς του, όταν πέσανε στο πάτωμα από μόνα τους σχηματίσανε το όνομα «Σάι Μπάμπα».
Το 1963 έρχεται μια καινούρια «αποκάλυψη» του Σάι Μπάμπα: Έλεγε, ότι είναι μια ενσάρκωση του Σίβα και Σάκτι, ινδικών θεών, οι οποίοι συμβολίζουν το αρσενικό και το θηλυκό. Αργότερα μεγαλώνει την αυτοεκτίμισή του τόσο πολύ, ώστε να ισχυρίζεται ότι είναι μια ενσάρκωση του Ιησού Χριστού. Το 1976 ανακηρύσσει τη «Σάι -θρησκεία» σαν μια «ένωση όλων των παλαιότερων θρησκειών».
Αδιευκρίνιστο είναι μέχρι σήμερα ένα γεγονός, που συνέβη στις 6-6-1993 στο Άσραμ του Σάι Μπάμπα: Σε μια απόπειρα δολοφονίας κατά του Σάι Μπάμπα σκοτώθηκαν 6 άτομα. Οι δράστες ήταν, παλιοί φοιτητές του κολλεγίου του Σάι Μπάμπα. Παρ' όλο, που υπήρχε μια υποψία, ότι τα θύματα θανατώθηκαν αμέσως μετά τη σύλληψή τους από τους αστυνόμους του Σάι Μπάμπα, κανένα δικαστήριο δεν διερεύνησε την υπόθεση. Ένα γεγονός, το οποίο στηρίζεται στις καλές επαφές του Σάι Μπάμπα με τους κυβερνητικούς κύκλους.
Διδασκαλία και πρακτική: Το κίνημα του Σάι Μπάμπα δεν γνωρίζει μια γραμμένη διδασκαλία. «Η ζωή μου είναι το μήνυμά μου» λέει ο ίδιος ο Γκουρού. Ο Σάι Μπάμπα παίρνει διάφορα στοιχεία του Ινδουισμού, του Χριστιανισμού και άλλων θρησκειών και τα ενσωματώνει στον εαυτό του. Η εικόνα του Θεού του είναι από τον Ινδουισμό: ο Θεός είναι «Μπράχμα», ή συμπαντική ενέργεια, απ' αυτήν που ένα μέρος φέρει κάθε άνθρωπος μέσα στον εαυτόν του. Για να αποκαλύψει στους ανθρώπους την συνείδηση της «θεότητας» του, ήρθε ο Σάι Μπάμπα. Αντιπροσωπεύει για τους οπαδούς του έναν Αβατάρ, ο οποίος προέρχεται από τον θεό με δύναμη θεού. Για να φανερώσει αυτή τη δύναμη, κάνει πολλά «θαύματα», τα οποία κρίνονται από πολλούς σαν τρίκ (απάτη). Μέχρι και «ενσάρκωση πεθαμένων» ισχυρίζονται ότι κάνει. Ο Γκουρού δεν επιτρέπει όμως σε επιστήμονες να εξετάσουν τα φαινόμενα.
Στο κέντρο της θρησκείας Σάι Μπάμπα στέκεται ο Γκουρού ο ίδιος: μέσα σε αυτήν μπορούνε όλες οι θρησκείες να συγχωνευτούν. Ο ίδιος ο Σάι Μπάμπα ισχυρίζεται για τον εαυτό του, ότι είναι η ενσάρκωση της τέλειας αγάπης και έτσι του ενός Θεού. Γι' αυτό δεν χρειάζεται κανένας να αφήσει την πίστη που είχε, για να γίνει οπαδός του Σάι Μπάμπα!!! Μέσα στον Σάι Μπάμπα τελειοποιείται κάθε θρησκεία, γι' αυτό θεωρείται σημαντικό το προσκύνημα της εικόνας του Γκουρού ή η προσωπική συνάντηση μαζί του στο Άσραμ. Για δυτικούς οπαδούς έχουν ιδιαίτερη σημασία τα Χριστούγεννα που τα γιορτάζουν αλλιώτικα, ταυτίζοντας τον Σάι Μπάμπα ξανά και ξανά με τον Χριστό (!).
Σε μεγάλη αντίφαση προς τις απαιτήσεις του ως θρησκευτικού ηγέτη στέκονται οι αμφιλεγόμενες πρακτικές του Σάι Μπάμπα, περί των οποίων μας διηγούνται οι πρώην οπαδοί του: κατά προτίμηση αγγίζει ο «αρχηγός» τους αρσενικούς οπαδούς του στα γεννητικά όργανα, δήθεν για «πνευματικό καθαρισμό».
Σε μεγάλη αντίφαση προς τις απαιτήσεις του ως θρησκευτικού ηγέτη στέκονται οι αμφιλεγόμενες πρακτικές του Σάι Μπάμπα, περί των οποίων μας διηγούνται οι πρώην οπαδοί του: κατά προτίμηση αγγίζει ο «αρχηγός» τους αρσενικούς οπαδούς του στα γεννητικά όργανα, δήθεν για «πνευματικό καθαρισμό».
Τα μέλη: Στο κίνημα του Σάι Μπάμπα δεν υπάρχει ένα τυπικό τελετουργικό για να γίνει κάποιος οπαδός του. Η συμμετοχή σε ένα ταξίδι για ένα φεστιβάλ στις διάφορες γιορτές του κινήματος μερικές φορές σαν αναζήτηση για θεραπεία θα μπορούσε να είναι το ξεκίνημα για την συμμετοχή. Στις Ινδίες το κίνημα έχει πολλά εκατομμύρια οπαδών οι οποίοι προσφέρουν βοήθεια για τα φεστιβάλ της οργάνωσης.
Οργάνωση και διάδοση του κινήματος: Σε τριάντα χώρες περίπου υπάρχουν εθνικά γραφεία οργάνωσης. Στην Γερμανία λένε ότι υπάρχουν περίπου 50 κέντρα. Εκεί οργανώνονται ομιλίες με παραστάσεις, βίντεο και βραδυές με συζητήσεις. Κατά διαστήματα οι οπαδοί του Σάι Μπάμπα προσπαθούν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις νεολαίας και παιδιών από άλλες οργανώσεις. Επίσης επιδιώκουν να οργανώσουν τις εκδηλώσεις τους και σε χώρους της Εκκλησίας. Εδώ να πούμε ότι στην Ελλάδα ο Ρόμπερτ Νάτζεμυ, γκουρού της αιρέσεως «Αρμονική Ζωή», έχει οπαδούς που κάνουν στον Σάι Μπάμπα προσκηνυματικά ταξίδια ενώ ο ίδιος διδάσκει τα ίδια με τον Σάι Μπάμπα.
Σχόλια: Το κίνημα Σάι Μπάμπα βρίσκεται στην παράδοση του Ινδουισμού με προσθήκες από άλλες θρησκείες. Η απολυταρχική απαίτηση του Σάι Μπάμπα είναι χαρακτηριστική σε πολλές σέκτες-αιρέσεις. Η διδασκαλία και οι πρακτικές της ομάδας του Σάι Μπάμπα δεν συνδέονται με την Βιβλική-Χριστιανική πίστη. Στην επικέντρωση στο πρόσωπο του Γκουρού σαν δρόμου αυτογνωσίας και αυτοθεραπείας, με την πίστη ότι ο ίδιος είναι ο «δημιουργός», υπάρχει ο κίνδυνος για τον οπαδό του να μεταθέσει την δικιά του υπευθυνότητα και ελευθερία στον Γκουρού και να εξαρτηθεί πλήρως απ' αυτόν.
Φυσικά δεν μπορεί κάποιος να είναι οπαδός του Σάι Μπάμπα ή της «Αρμονικής Ζωής», όπως ονομάζεται στην Ελλάδα η οργάνωση του (με υπογκουρού τον Μπόμπ Νάτζεμυ) και να είναι συγχρόνως και Ορθόδοξος Χριστιανός.
(Γ. Χ. )
ΔΙΑΛΟΓΟΣ 17 1999
ΔΙΑΛΟΓΟΣ 17 1999
δείτε και αυτό:
Read more: http://www.egolpion.com/shai_baba.el.aspx#ixzz2kVdMlZaq
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου